Blogg suget tar över!

Hej igen! Nu tog bloggsuget över här i soffan!
Så jag passar på att slänga in ett litet inlägg om vad som hänt i mitt liv dom senaste 24 timmarna.
 
Jag vaknade och åt frukost, nedå sånt tråkigt inlägg ska jag inte skriva tänkte jag ;)
Jag har varit i skolan som alla dagar, men har även ridit för Kerstin.
Dagens ridpass var bara att tänka på lösgjordheten, jobba i låg form med bakbenen och bärigheten. Det är det som behövs nu inför första tävlingen på sön. Jag rider en LA:P1 som träning hemma, det är enda regionala klassen under dan och är 26 startande D-ponnys. Resten av dagen består av nationella klasser!
Ponnyn var dryg idag, gick emot mycket och ville inte sätta under bakbenen alls. Men jag hade mycket tålamod och fick igenom det rätt bra tillslut!
Kerstin plockar alltid fram det bästa ur mig och min ridining, får ett enormt fokus när jag rider för henne!
Och henne kommentar "Det handlar bara om att hon är lösgjort, rörelserna kan hon" kändes som en perfekt sammanfattning på situationen just nu! :)
 
Hon var även behandlad av våran eqiterapeft (stavning?!) i måndags och då brukar det ta några dagar att rida igenom henne igen. Men kroppsligt känns hon verkligen super så det blir nog en bra tävlingsäsong!
 
Mer om allt som händer just nu med oss kommer, nu ska jag umgås med min fina pojke!
Fyller år imorgon också så då lär vi fira!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0