Resultat dressyrtävling i Insjön

Nu kommer resultatet från igår!

Lagtävlansprog:
Fick inte en jättebra känsla på framridningen, tyckte hon bromsade och vart dragig.
Bromsandet berodde nog mycket på att det var väldigt lerigt på framridningen, dock var det lite bättre på banan.
På själva banan gick det inte så bra..
Lyssnade inte riktigt och var dragig! Vart väldigt seg också. 
Så efter jag hade ridit så var jag besviken och rätt ledsen, då kommer den dära dommarjäveln och pratar med mig!

Dommaren sa att min häst är ofräch och rör sig ojämt, och att hon är irriterad och slår med svansen som en proppeller, inte jobbar rätt och att hon går emot hela tiden. (Exakt så sa hon till mig!!!!!)
Då berättar jag att sadeln har suttigt lite fel (Vi ska lämna in den efter sista DIV 1 tävlingen)
Och då säger hon såhär!! "Man kan inte skylla allt på sadeln"
Jag vart rätt paff kan jag jue säga! Jag berättade att vi hade hhaft ute en massör och att det verkligen inte var nått fel på henne, hon blir liksom bara ohjämn när hon inte bjuder!
Då svarar den dära kärringen såhär "Dom ser inte allting"
Var så j*vla förbannad, hon har aldrig sett ponnyn förut och påstår att hon är ofräsh, att jag inte har någon koll och att hon vet bäst i världen!!

Så efter travdelen har hon bestämt dig för att min ponny inte är fräsh och dömmer ner mig...
Inte en enda posetiv kommentar på mitt protokoll!

Det värsta är att jag inte är ensam, flera andra ekipage kom ginande ut från banan för att hon varit så elak, väldigt många var upprörda kan jag väl säga!

LA:P1an:
Samma dommare...
Och ja, jag lyckades rida fel 3 ggr.. (Fick världens hjärnsläpp verkligem)
Jag kunde programmet innan men allt försvann!
Fick rida klart programmet iaf, gick väl sådär..
Dommaren var lite snällare den här klassen, dom hade tydligen sagt till henne - haha!
Det sjuka är att i det här programmet står det "rytmisk ponny" som kommentar??
Och så stor skillnad var det inte på henne mellan programmen..

Den här tävlingen är ingen som jag kommer komma ihåg, vill bara glömma den!
Ush, haha :)
Jag kommer iaf aldrig åka på en tävling där hon står som dommare, jag kan ta att det går dåligt men inte att hon påstår en massa saker och desutom käftar emot mig som känner min häst!

Det posetiv var iaf att vi satt 3/4 serpentinbågar! :D
Och att jag fick en 7a på ett av mina enkla byten!

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0