Programridning för Lena!

Heej!
Sitter och bloggar (haha som om nin inte ser det ;)
Har varit ute i stallet och ridit programridning för lena!

Sa igår att sadeln satt fel, och jag testade en pad idag under och det vart inte bättre..
Så jag testade Jimmys sadel men den funkade inte, testade även en av ridskolans sadlar!
Och den funakde :D
En jättegammal skruttig sadel, men ponnyn kunde ha den haha!
Vart som natt och dag på ponnyn!
Hon bjöd framåt och vart mycket mer rörlig i hela bogen och kroppen, kände jättebra.
Så jag red LA:P1an i den sadeln :)

Var lite upp och ner i programmet men när det väl var bra så var det BRA!
Serpentinbågarna och den ökade skritten vart super, fick 7or på dom ;)
Fick 7or på andra saker också men dom två grejerna kändes klockrena, as nöjd!
Fick träna lite på öppnorna efteråt och fick bra tips så nu vet jag hur jag ska göra :)
Fick även några tips på övergångarna!
Jag lättar i handen framåt några millimeter när jag bryter av - då blir hon ostadig och kör upp huvudet.
Jag måste helt enkelt ha still handen!

Super nöjd iaf, vart så stor skillnad när vi bytte sadel!
Red på 58,68%
Sadelutprovaren kommer på ons och vi ska prova ut en ny sadeln :)

Smakprov från bildera jag fått ifrån natta (Från i måndags)
image description


Kommentarer
Postat av: Lisa Fager

svar: Tack så mycket! Ja jag tror nog att det är den bästa rundan vi gjort så fin var han! :D

2012-05-12 @ 20:40:16
URL: http://tavlingsponni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0