Onsdagen den 16/5 (Varning för lång inlägg)

Hej! världens dåligaste uppdatering har faktiskt en anledning..
Jag var inte hemma nått igår, och kom just hem nu. Jag har sovits hos natta! :D
Tänkte berätta lite om Onsdagen nu, dagens inlägg kommer sen!

Sadelutprovaren var här!
Och grejen var att jag hade vuxigt ur min dressyrsadel så jag satt fel pga det.. och att ponnyn inte gillade den, vilket såklart vart en komination eftersom jag satt fel.
Hon fick ont bak i ryggen av den sadeln.
Så vi har helt enkelt sålt min dressyrsadel :( Huhu! Min fina sadel..
Men hoppsadeln passade iaf! Så den kommer vi att ha kvar.
Testade ridskolans sadel som jag kanske hade kunnat haft på tävlingen men den var riktigt fel den med.
Den åker fram på bogarna och det vill vi inte, anledningen av att hon kunde röra sig i den var att den inte klämde på samma ställe som min gamla dressyrsadel.
Dock så skulle hon fått ont av den om jag hade ridit i den mer!

Plan A inför tävlingen på lör är att rida i hoppadeln.
Div 1 dressyr final i hoppsadel, man blir lite deprimerad asså!!!!
Kommer nog se lite skumt ut, fast det är ändå bättre att hon kan röra sig och inte få ont!

Plan B är att Lena på glada hästen ska hinna få en sadel hon tror passar och ändra den efter monty, och hinna få den till mig till imorgon..
Skulle bli helt överlycklig om hon lyckade med det! Men det är lite smått otroligt..

Red dressyr en sväng, i hoppsadeln efter vi kollat alla sadlar.
Och hon var fin, tränade programdelan och sånt smått och gott :)

På eftermiddagen så följde jag med Natta och besiktade hennes nya storhäst i västerås!
Den gick igenom så dom hämtaden den idag (tors) :D
Grattis! Sov som sagt över hos henne sen.
Vi hade as kul, galna som vi är ;)

Skriver om idag i ett annat inlägg!

Här ser man lite att jag blri framåtlutad och är för stor för sadeln..
image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0