Dressyr!

Heej!
Sitter och kollar på skolavslutningsklänningar! :D
Hittat en jag ska köpa!
(Se bild)

Har varit i stallet idag också såklart.
Red dressy i ridhuset. Gick bra när jag red fram! Hon lyssnade på tempoväxlingarna m.m.
Men sen när jag satt mig ner så gick det åt helvete, Hon bara gick emot hela tiden och ville inte göra några skolor alls. Jag misstänkte att det var sadeln.
Så jag tog av den, hade ridit länge då satt hon var trött. Men hon vart en helt annan häst!
Hon var mycket mer rörlig i hel kroppen :)


Så sadeln sitter fel, som vi trott ett tag...
Min ponny är helt sjuk med sadlar, hon är verkligen jättekänslig!
Hon har haft flertal olika sadlar och vi har fått ändra ifrån böjd bom till rak och nu kanske vi måste ändra till böjd bom igen...
Hon hade inga musker när vi köpte henne och sen så musklade hon sig satt hon vart rak i ryggen. Och nu har hon musklat på sig ännu mer på manken!
+ att vi har ändrat vidden mer än 8 cm under åren... Så jag kan jue säga att sadelprovaren vet vem min ponny är haha!
Helt sjukt igentligen!
Så imorgon får jag rida i hoppsadeln :(

Här är den avslutningsklänningen jag ska köpa!
image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0