Dressyr för Evis!

Hej!
Tänker faktisk skita i att skriva om skolan idag, bara en helt vanlig tråkig skoldag var det helt enkelt idag!
Och ni alla vet troligtvist var man gör i skolan, pluggar..
Och det är inte så kul att berätta om liksom ;)

Skulle rida för Malin idag men hon var borta eller nått så vi fick rida för Evis :)
Gick helt okej idag! Hon lyssnade bra och var rätt mjuk ock fin!
Tränade några special serpentinbågar eller vad man ska säga, man skulle rida som halva 8 volter nästan, med skritt övergång m.m.
Det var en bra övning fakiskt! Monty vart lösgjord och lyssnade bra :)
Red sedan "ruter ess" Någon som vet vilken övning jag menar?
iallafalll tycker jag det är en rätt så värdelös övning... Blir mest irriterad själv när jag gör den!
Man har koner utstälda som ett ess ♦, och så ska man vända rak vid varje kon, eller hur man ska förklara det.

Checkade av det vanliga i slutet också, öppnor, förvänd galopp, enkla byten m.m.
Fick till en del som var bra! =)

Nöjd men min prinsessa idag iaf!
Nu ska jag stänga av datorn och läsa "Fatta eld" som är del 2 i hungerspelen - LOVE!

Bästa ponnyn<3
image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0