Utritt och hoppträning!

Hej!

Just kommit hem ifrån stallet!
Red ut på Monty idag och hoppade ridskolehästen Vossan på lektion.

Som sagt red jag ut på Monty :)
Hon var verkligen jätteduktig! Red en sväng på sibbe- skritt,trav & galopp.
Hon var jättefin i formen och mjuk och rörlig! Red lite travökningar och slutor på vägen.
Och travökningarna vi gjorde i slutet var helt grymma!
Jag behövde bara sitta till lite och så fick hon jättefint steg (Hon vilade riktigt på steget).
Hon brukar få så fint steg, men idag så var hon jättestadig och kunde gå i en lite högre form också! 
Bästa ökningarna vi gjort hitills iaf!
Supernöjd!

Sen märkte jag en sak nu senare ikväll..
Hon börjar bli brunstig! Fan vad dryg hon ska vara nu innan tävlingen då!
Hon stog och knuffade på väggen och pep.
Hon brukar så himla ofokuserade när hon är brunstig, inte kul inför imorgons ridning..
Hoppas det hinner gå över inför sön iaf!! :)

Efter jag ridit monty så red jag vossan på hopplektionen för Carina.
(Jag hoppade inte monty eftersom jag inte har fått tillbaka sadeln än)
Vossan är en av ridskolans storhästar :)
I vilket fall gick det bra, första gången jag rider henne så man kan inte ha så höga krav!
Hoppade en bana på 80cm och det funkade rätt så bra.

Håller på att fundera på en header! Inte riktigt nöjd med min design just nu...
Är så himla dålig på att koda!

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0