Uteritt + Kerstinträning!

Hej!
Sitter och tar det lungt för första gången på två dygn haha!
Igår cyklade jag ut till stallet, och red ut en sväng med Natta! Vi skrittade och travade, och sen tog jag lite galopp på volten efteråt. Och eftersom det är OS i skolan på fredag och en gren är hästhoppning, så pasade jag på att hoppa lite!
Superkul har verkligen inte hoppat på jättelänge.
Ponnyn var klockren, tvekade lite men hoppade allt med fina språng :)
Hon var även jätteduktig när jag red lite dressyr innan jag började hoppa!

Efter jag hade ridit så cyklade jag hem som en galning.
8km på 18 min, tror aldrig jag cyklat så fort haha!!
Sen kom Alex och så :)

Idag så red jag för Kerstin, i nya sadeln.
Kan väl börja med att säga att jag har ont i mina ben, kommer få världens träningsverk..
Hon var verkligen hemsk i början, gick emot och tog upp huvudet och drog.
Tror faktiskt hon inte varit så dryg på säkert 2 månader?
Men efter lite övertalning så släppte hon och vart jättefin!

Kerstin är så himla bra, idag så hittade hon ett av mina största problem!
Som jag själv knappt tänkt på. Grejen är att jag "tränger" med min höger hand.
Vilket menas att jag har den alledes för lång åt vänster! Därmed så bromsar jag henne och då blir det helt fel.
Så det kommer jag jobba stenhårt med!

Ska plugga lite på LB:0an nu, kan vara bar att kunna den innan sön ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0