Resultata dressyrtävling i Eskilstuna!

Hej!
Passar på och bloggar lite, har haft jour och haft hand om ponnyn nu på morgonen. Och sen på förmiddan har ätit mat och fika lite med bästa Ida :)
Ska ut och ät med Div 1 dressyrlagen nu kl 6, sen kommer Alex.
Fullt upp kan man väl säga!!

Igår gick det verkligen inte bra!!
Ush ush, jag hade helldre varit hemma haha..

LB:1:
Verkligen spö regnade hela tiden, red fram i ett jättelitet ridhus.
Som det var hål i taket på! Hon lyssnade inte jättebra och fick inte någon superbra känsla.
Sen på bana vart hon jättespänd, ignorerad mina skänklar och så.
En del missar och sånt också! Det var blött och så satt det på verkade säkert också.
Verkligen inte nöjd i vilket fall!
Red dock på 63,74%.

LA:1:
Kändes finare på framridningen den här klassen!
Och när jag red utanför staketet på banan var hon riktigt fin!!
Men.. så fort jag kom innanför staketet så vart hon spänd och bromsade.
Så tråkigt, för jag kände hur sjukt fin hon var, bara att jag inte fick fram henne alls :(
Galoppdelen var mycket bättre än travdelen iallafall!
Kändes som en helt okej ritt ändå! Men det tyckte verkligen inte dommaren..
Trodde att jag skulle få runt 60%, för vi galoppdelen var bra.
Och jag har ridit flera LA:1or på 59% som har gått värre.
Men jag var lite chokade över att jag bara red på 55%, jättesurt för jag tycket inte det gick dåligt!

Ushh ush!! Bara glömma den här tävlingen och gå vidare..
Bra slut på säsongen också! "Host" "host".
Bara att kämpa vidare antar jag!

Hon kan jue vara så fin när hon väl går!
(Bilden är inte ifrån idag..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0