Resultat dressyrtävling i Borlänge!

Hej!
Just kommit hem ifrån skolan! Haft OS idag också, så vi slutatde tidigare :)
Ska cykla ut till stallet och rida lite lugnt på ponnyn idag.
Tänkte berätta lite mer om igår nu iaf!

LB:0:
Fin på framridningen, men när hon kom in på banan spände hon sig..
Hon gick emot vänsterskänkeln hela tiden, spårade inte helt och så.
Satt jag var inte nöjd när jag gick av banan, var verkligen besviken och trodde att jag skulle få runt 56% eller nått.
Men så fick jag 64,07% hahah! Fick en 8a på "vänd rätt över ridbanan också!
Så jag vart lite gladare när jag såg resultatet!

LB:1
Fin på framridningen! Vart lite trött ett tag men efter en skrittpaus vart hon taggad igen.
På banan var det jättestor skillnad på henne, hade en mycket bättre känsla.
Hon var stadig i formen och lyssnade bra, ena galoppdelen kändes super!
Hade en dålig fattning och någon dålig övergång, annars så var det inga större missar alls :)
Red på 66,21% :D
Supernöjd med den klassen, nog bästa känslan vi haft genom hela programmet!

Sen var det som sagt synd att 3 stycken i sista klassen strök sig...
Den ena hästen hade tappat en sko, den andra fått kolik och den tredje så hade ryttaren magsjuka!
Snacka om otur, eftersom jag bara fick tävla mot 1 då.
Eftersom vi bara var 4 i klassen, och två var överåriga...
Men jag slog dom som var överåriga, vilket kändes as skönt!

S
upernöjd med ponnyn!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0