Dressyr på en duktiig ponny!

Hej!
Sitter och lyssnar på musik och äter jordgubbar :)
Fredaaagsmyyys!

Har varit i stallet idag såklart, hade hand om både jack och Monty såklart.
Red dressyr i ridhuset med Natta & Vickan, gick helt okej i början. Jag tränade på det vanliga, och testade en helt ny grej i slutet! Och den tänker jag fortsätta träna på.
Hon var väldigt loss av det och så är det superkul att rida det.
Sen att hon var så fin idag så!

Det här testade jag idag:
Man rider i galopp upp på medellinjen, sen gör man en sluta i galopp ut mot spåret.
När man väl kommer ut på spåret gör man ett enkelt byte, och gör sluta tillbaka till medellinjen!
Sånt har ni säkert sett i globen och sånt, dock så gör dom rena byen där.
Jag skulle kunna göra byten, för dom sitter klockrent. Men hon behöver träna på dom enkla byterna så att dom blir stadiga!  ;)

Supernöjd med idag, hon är så himla kul att rida när hon släpper! =)
Man kan göra det mesta då!

Imorgon blir det uteritt iaf!

Bästa tjejen!!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0