Dressyr för Malin!

Heej!
Sitter och tjockar lite glass ^^
Har nyss kommit hem ifrån stallet, då jag red för Malin!

Hon var lite stel och dryg som vanligt i början.
Vi jobbade med skänkelvikninar, öppnor och sånt! Funkade bra med skänkelvikningarna i ena varvet.
Dock inte i andra, hon vägrar helt enkel ta ställningen åt vänster..
Hon ville inte ställa när jag red på böjt spår heller, så det red jag loss iallafall!
Sen när jag red tempoväxlingar i galoppen så vart de jobbigt..
Efter en ökning då jag verkligen satt till och bromsade upp henne samtidigt som jag kortade henne, då börjar hon studsa och typ hoppa runt istället!
Haha tokponnyn!
Samma sak när vi skulle göra avbrott, hennes höger bak typ flög åt alla håll så då drev jag på henne för att få henne att belasta!
Då studsadr hon håller på istället! Lat som hon är ;)

Fick till henne i slutet iaf, då hon vart jättefin!
Att hon ska hålla på och dryga bara!..
Jättenöjd med henne ändå idag!


Kommentarer
Postat av: Jonna

Söt bild! :)

2012-06-09 @ 10:46:50
URL: http://narbonne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0