Vår historia

Hur köpte jag Monty igentligen? Det är den stora frågan jag kommer besvara i detta inlägg!

Det var en gång...

En dag bestämde jag och min mamma att vi skulle lämna tillbaka min c-ponny(Pazzan) som jag hade på foder. Jag hade helt enkelt vuxit ur henne, och så var jag dressyrrytatre och hon var en hoppponny.
Mamma bestämde sig även för att sälja Missy.
Missy var mammas storhäst som jag red ibland också.

Vi satte ut Missy på annons som "till salu eller ev byte mot D-ponny".
Några provred missy och det var nästintil klart att en av dom skulle köpa henne.
Men då så var det en tjej med en D-ponny som tjatade på att hon ville att jag skulle provrida hennes ponny och att hon ville provrida missy.

Jag kollade på en film på monty då, och jag tyckte inte så mk om henne då...
Jag hade ridit en annan D-ponny som vi EV skulle köpa (Nito). En ponny som har gått FEI och var jättefin!

Iaf så kom dom en vacker dag med monty till fagersta!
Jag visade missy först kommer jag ihåg! Eftersom mamma ville kolla på ponnyn.

Sen red jag monty för första gången!
Jag tyckte om henne!! De var liksom klart på en gång, de klickade helt enkelt.
Det jag fall för var mycket att hon var så lydig! Och jättesöt såklart ;)
Malin (Montys förra ägare) tyckte om missy också.

Sen en dag så ringde dom och frågade om vi ville köpa Nito.
Och vi sa att vi inte ville ha honom, han var dryg i hanteringen. Det var nog därför vi inte köpte han.
Dagen efter ringde mamma mig på bussen och frågade om jag ville ha monty!
Ja!!! sa jag såklart!

Vi åkte till stockholm och hämtade monty den 20/6 2010

Monty var en hoppponny som inte ville hoppa när jag fick henne, hade startat en klubbtävling i dressyr.
Även valde jag henne före en ponny som gått FEI dressyr.
Nu ska vi tävla Div 1 och DM i vår, man kan man definitift kalla henne dressyrponny nu ;)

Jag ångrar aldrig att jag köpte monty!

Första ridturen hemma:

Nu, en viss skillnad:

Bästa ponnyn♥

Trackback
RSS 2.0