Pacha van het pashuis- The story

Nu tänkte jag berätt om min foder ponny Pazzan som jag hade 2009-2010.

Pazzan är ett C-ponnysto född ca 1990- Fux också (Jag som dras till fuxar haha)

Dock så passade vi inte ihopp alls. Jag inser det nu när jag verkligen har hittat den hästen jag passar ihopp med- Monty. Jag är en dressyrryttare och har alltid varit det, jag var rätt så hopprädd när jag fick pazzan och gillade inte när det gick för fort.
Jag är en ryttare som vill ha full kontroll på hästen, kunna regler själv vilken fart jag och hästen ska ha osv.
Pazzan sprang emot hindrerna och ville att allt skulle gå i full fart. Och när hon gjorde det så fegade jag ur.
Det vart som en ond cirkel, det funkade inte helt enkelt.

Jag tyckte jättemycket om Pazzan även fast vi inte riktigt funkade i hoppningen.
Jag lärde mig mycket på henne och jag ångrar inte att jag hade henne på foder. Hon är en jättemysig ponny!
Jag är glad att hon nu har en ryttare som hon passar med- Madde.
Dom kom till och med 6a i Mountain Horse Cup i år, stort grattis!

Nu är jag inte hopprädd längre, dock fegar jag ur ibland när det blir lite högre hinder.
Men jag jobbar på det!
Jag har Monty att tacka för att jag inte tycker hoppnig är "läskigt" längre.
Jag känner mig väldigt trygg på henne och lite på henne till 100% även om hon stannar ibland.
Jag tycker det är jättekul att hoppa nu och jag och monty gasar ute i skogen utan minsta problem!

Kommer en bildbomb på Pazzan imorgon!
Nu får ni bara se en bild  ;)

Sista dressyrtävlingen tillsammans!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0