Mål 2012

Mål 2012 för mig och Monty.
Alla klasser är såklart i dressyr om jag inte skriver nått annat!

Alla mål beror helt på om hon håller sig fräch också.
Vi har haft en hel del muskelbristningar m.m.
Just nu kämpar vi med ett akut ryggskott som hon fick för två veckor sen..

Vårterminen 2012:

Tävling
-Få en avslappnad känsla på banan
-Tävla LA:1 på godkända resultat
- Tävla regionala LA klasser
-Starta LA:P1
-Tävla DM på strömsholm

Träning
-Bättre slutor
-Bättre ryggningar!
-Bättre ökningar
-Känna stor skillnad på vad jag menar med förvändgalopp, enkelt byte och byte.
(Satt hon inte blandar ihop dom)
- Min sist måste förbättras!

Höstterminen 2012:

Beror helt på hur det går på våren.
Hon hon spänner sig hela tiden och inte slappnar av på bana så kommer det vara samma mål på
tävlingarna på höstterminen!
Annars:

Tävling
- Starta flera LA:P1or
- Plocka några placeringar i LA
-Felfria i LD (Hoppning)

Träning
-Stadig form i alla rörelser
- Lära henne seriebyten (Ingen brodska alls med det)
-Träna 90-100 banor med färre stopp och ännu bättre flyt.


Jag har rätt så högar krav, det vet jag om.
Men jag använder dom som en motevering, jag slarvar aldrig när jag rider!
Jag vet vart jag vill komma och jag vet vad som krävs för att komma dit. Däremed så behövs det mycket träning! ;)
Dock så händer det att jag lägger för mycket press på mig själv, då funkar inget! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0