Resultat hopptävling hemma!

Heej!
Måst börja inlögget med att jag är sjukkt trööttt... Hjälp till på dom två sista klasserna idag.
Flaggat över 100 ggr, och stått på bana i flera timmar.
Grattis Klara-Stina som vann sista klassen LB+5!

Nu till mig och monty!
Vi red en LD som sagt, var riktigt nära att vi skulle hoppa in i laget också eftersom en av hästarna blev halta.
Men reglerna sa att jag inte fick det...

Framridning, framhoppning:
Lite dryg i dressyren men inget som jag hakade upp mig på, kände lite på tempoväxlingar mest.
Var lite loj men det vart mycket bättre när vi kom in på framridningen :)
Hoppade räcket och oxern 2ggr var och det kändes klockrent!
Kom helt rätt och hade ett bra tempo, så jag nöjde mig med det på framhoppningen!

På Banan:
På banan spände hon sig jättemycket - som väntat.
Stannade två gånger på 1an, hoppade och vägrade ut oss på 2an. Hoppade dock 2an sen när vi fick hoppa "om" det.
Inte jätteförvånad men man kan väl tycka att hon kan bjuda på sig själv lite mer?
Tydligen inte, man får inget gratis av den ponnyn!
Vi tar igen det nästa helg istället då det är dressyr som gäller! ;)
Rider en LB & en LA, det är hemma så.



image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0