Resultat dressyrtävling Div 1 omg 2

Heej!
Är så trött satt jag knappt vet vad jag heter, varit vaken i ca 14 tim..
Idag har jag varit i Eskilstuna!
Är jättenöjd med ponnyn idag, vi tog ett stort steg framåt =)

Framridningen till båda klasserna:
Fin på framridningen, målet idag på både framridningen och banan var att ha en bra reaktion och bjudning.
Hade det på framridningen! Hon var med mig hela tiden och lyssnade jättebra :)
Red fram ca 30 min till första klassen och 20 till andra.

LA:1
Bra känsla i travdelen, hon lyssnade bra dock så var hon lite ostadig.
Galoppen vart hon seg och gick inte riktigt fram, men hon var absolut helt ok!
Red på 58% vilket är helt okej.

Lagtävlansprogrammet
Var väldigt trött och slut ska jag börja med att säga!
Så hon var seg genom nästan hela programmet men hon var mycket stadigare i traven än vad hon brukar vara!
Galoppen var bra förutom serpentinerna..
Hon bröt av/ böt i båda, hon orkade verkligen inte hålla genom hela.
Så himla synd! Dommaren hade skrivit 7or men sen strykigt över till 3or..
Så jag förlorade 16p på det, vilket innebär att jag hade ridit på 63% annars...
Nu red jag "bara" på 56,28%.

Det sjuka är att jag fick 6or på båda ryggningerna! Hon som inte kan rygga, haha.
Eller tydligen kunde hon det ;)

Jättenöjd med ponnyn! Hon går framåt och det ska inte vara perfekt idag utan om typ ett år.
Hon var avslappnad och lyssnade vilket har varit ett problem för oss.
Så matte är nöjd över prinsessan!

Grattis Sanna som kvalade till nationellt idag!

Smakprov från idag!
image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0