Åsiktsinlägg - för mycket märkes grejer i hästvärlden?

Detta är en rätt så vanlig fråga som ställs nu eftersom bara fler och fler ryttare känner sig "tvugna" att köpa märkesgrejer för att bli acceperade.

Jag håller helt med argumentet "Utrustningen gör inte ekipaget".
Jag tycker det är hemskt att hela familjer går runt i KL eller JW grejer från topp till tå, känns bara osportsligt.
Som om den som har mest märkesgrejer plötsligt rider som världsstjärnorna?
Alla våra idoler som Rolf Göran Bengtsson och Jan Brink kan jag slå vad om att dom har KÄMPAT sig upp till toppen och inte köpt massa märkesgrejer och plötsligt hamnat där på "tur" ?

Ingenting är tur när det gäller idrott. Allt Handlar om teknik och att vilja framåt!

Visst om man har pengar så är det väl klart man ska använda dom, men alla har inte pengar - welcome to the real life.
Och det sjuka är att dom pengar som vi ber våra mammor eller pappor betala för en KL tröja har dom troligtvist slitit för i flera timmar på sitt jobb för att få ihop!

Blir så sur på alla som inte klarar av att köpa saker bara för att det inte är märke!!

Sen är det ju så att:
Vi ekipage klarar oss utan Kingsland men Kingland klarar sig inte utan oss ekipage.
Kingsland är helt beroende av oss, om inte vi fanns skulle inte dom finnas heller.
Och om den här märkeshysterin skulle sluta skulle tex Kingsland inte bli glada!
Vi kan vara lika glada utan Kingsland saker.

Nu så är ju inte jag märkesfri heller, men ibland blir det bara för mycket.
Skulle troligtvist kunna skrive en roman om detta... men just nu är jag för irriterad för det!

Vad tycker ni?

image description


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0